وظایف اداره گاز و انتظارات مردم

با انتظار چند ساله مردم و تحمل مشکلات دردناک کمبود سوخت در سالهای گذشته و کلی رایزنی و مراجعه و لابی گری و خون دل خوردن خط لوله گاز به روستای نوریاب متصل شد و در میان عده ایی از مردم عامل جنب و جوش و خوشحالی و در میانی عده ایی دیگر از مردم با دیده تردید و نگرانی مورد استقبال قرار گرفت. ورود گاز به نوریاب چند پیش نیاز به همراه خود دارد که عبارتند از:

1-    رعایت دستورالعمل نصب و راه اندازی خطوط کلی و انشعابات آن از نظر رعایت مسائل ایمنی و محافظت از جان و مال مردم.

2-    معرفی پیمانکار متخصص و مطمئن مربوطه و نظارت دقیق در اجرای کارها توسط اداره شرکت گاز.

3-    آموزش مردم در استفاده از این انرژی پاک و حیاتی و هشدار به مردم در دست کاری لوازم گاز سوز و یا انشعابات غیر قانونی و کشیدن خطوط گاز خارج از نقشه مصوب.

4-    سرعت بخشیدن به نصب و راه اندازی گاز سایر محله های دوردست و پایین دست نوریاب قبل از فرا رسیدن فصل سرما و رعایت عدالت و کسب رضایت عمومی نه ایجاد تبعیض و ناراضایتی در میان مردم

با توجه به موارد فوق اداره گاز در کنار زحمات بی شائبه و بی نظیر خود در امور گاز رسانی به نوریاب ضعف های فاحشی هم از سوی پیمانکاران مربوطه که زیر نظر مستقیم اداره گاز کار می کنند و از طرف این اداره تعیین شده اند به چشم می خورند که هر گونه اقدامات نیکو و مناسب و یا اقدامات خلاف قانون آنها مستقیما به اداره گاز بر می گردد که مهمترین آنها عبارتند از:

1-    فشار بر مردم از طرف پیمانکار کشیدن خطوط گاز و نصب علمک و توهین به مردم و شانه خالی کردن پیمانکار از انجام وظیفه خود و مجبور کردن مردم بی بضاعت و بی کس و کار به کننده کاری کانال تا رسیدن به خط اصلی گاز که این از جمله شرح وظایف بی چون چرای پیمانکار مربوطه است.

2-    توهین و تهدید و فشار به مردم که وظیفه مردم است کانال نصب علمک را انجام دهد که این نوع برخورد هیچ جایگاهی در قرارداد پیمانکار، قانون اداره گاز، نظام اسلامی ایران ندارد و بعنوان جرم محرض پیمانکار قابل پیگیری و باید نسبت به برخورد لازم با افراد و پیمانکار خاطی اقدام لازم بعمل آید.

3-    درخواست رشوه از طرف پیمانکار نصب کنتوروعلمک به اسم (شیرینی) یکی دیگر از مشکلات مردم و سوء استفاده دیگر پیمانکار مربوطه می باشد که متاسفانه بعنوان ضعف بزرگ و غیر قابل کتمان مدیریت گاز پاوه قلمداد می شود که چطور در روز روشن پیمانکاران زیر مجموعه اداره گاز اقدام به کار خلاف و ارتشا می کنند اما مدیریت اداره گاز از آن بی خبر است و مطمئنن در روستاها و جاها دیگر هم چنین کارهای خلافی اتفاق افتاده و بدون شک به ادراه گاز شکایت شده است اما کم کاری اداره مذکور در برخورد با این پدیده شوم و آبرو بر و خلاف قانون و دارای پیگرد قضایی می باشد که در هر صورت عذر بدتر از گناه است و از طرف مردم نوریاب که خود دارای تاریخی غنی و طولانی در مبارزه با ظلم و زور بوده اند قابل قبول نمی باشد و آن را پیگیری خواهند کرد.

4-    در پایان حالا که این خدمات روبه اتمام و مردم از این شرایط خوشحال شده اند اداره محترم گاز اجازه ندهد که حلاوت و شادکامی این پروژه در کام مردم تلخ شود و با کارهای غیر قانونی و تصمیمات و فشارهای غیر اصولی پیمانکاران مردم را نسبت به اداره گاز و دولت و نظام اسلامی بدبین کنند و خدمات دولت در چشم ملت بعنوان منت و با اذیت و آزار مردم همراه باشد.

5-    بخشداری محترم، شورای گرامی نوریاب، دهداری گرانقدر !!!؟؟؟ هم باید نسبت به این اقدامات حساس و نظارت داشته باشند و اعتراضات مردم و کارهای غیر قانونی پیمانکاران مربوطه را پیگیری کنند و رضایت و راحتی و حدمت به مردم را در اولویت امورات خود داشته باشند چون غیر از خدمت به ملت کسب رضایت توده مردم و حفظ حرمت دولت و نظام اسلامی وظیفه ای دیگر ندارند.

مردم متدین وفهیم نوریاو